Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | Ekonomy tuning
cendasklo Registrován: 30.04.2009 Příspěvky: 29 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 19.08.2009 23:03 |
Snad jsem to nadepsla dost výstižně. Chci rozjet diskuzy na téma tuning, který snižuje spotřebu paliva. Tuning znamená česky ladění, jak tedy vyladit auto na nejnižší spotřebu??? | |
palucko Registrován: 17.05.2009 Příspěvky: 10 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.08.2009 19:30 |
penumatiky s nizkym valivym odporom , vyhodit klímu , namiesto žiaroviek LEDky (tam kde sa môže) nevoziť v aute tonu zbytočností (starú :D ) , myslim že aj kompletným prerobením výfukového systému to ide a ďalej ma nič nenapadá ,, obmedziť plynový pedál ..... | |
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.08.2009 20:08 |
Pneumatiky s nižším valivým odporem mají, pokud vím, znatelně delší brzdnou dráhu. Opravte mě pokud to tak ale není. _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
cendasklo Registrován: 30.04.2009 Příspěvky: 29 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.08.2009 23:02 |
palucko napsal: penumatiky s nizkym valivym odporom , vyhodit klímu , namiesto žiaroviek LEDky (tam kde sa môže) nevoziť v aute tonu zbytočností (starú :D ) , myslim že aj kompletným prerobením výfukového systému to ide a ďalej ma nič nenapadá ,, obmedziť plynový pedál ..... velice spokojený sem se sportovním sáním, řádově snížilo spotřebu o dvě deci na sto km, v první verzi co sem dělal byl i nádhernej zvuk, ale to tomu zase člověk musel šlapat. | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 21.08.2009 08:42 |
V praxi to neřeším, takže se přidám jen svými teoretickými postřehy. Obecně je potřeba odstraňovat všechno, co klade něčemu odpor. Takže sportovní sání, sportovní výfuk, chiptuning (ale jen opravdu povedený) jsou dobrá cesta, přestože to zní, jako sportovní úprava, která spotřebu naopak zvýší, ale to jen, pokud to sportovně využijete. Při stejné dynamice jízdy je takto upravené auto úspornější. Pneumatiky s nižším valivým odporem, které jsou dražší, takže nevím, jestli je to návratná investice a opravdu mají o něco delší brzdnou dráhu. Nejvíce ušetří ve městě a na dálnici. Pneumatiky co největší, aby co nejlépe vykryly podběhy a nějaké hladší poklice. Taky pomáhá zrušit na autě co nejvíc různých výstupků a spojlerů. Víc mě nenapadá. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Fanda111 Registrován: 14.09.2008 Příspěvky: 26 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 22.08.2009 20:50 |
Ahoj! Jelikoz najezdim mesicne kolem 2000km tak ecotuning uz sleduji skoro rok. 1. Nejdulezitejsi vec ( bohuzel ani u novych aut neni standartni) podle me je palubni pc.Aby clovek opravdu vedel, za kolik jede nebo vzdalenost ujel. Ja mam dodatecne montovany univerzalni PP, ale zkalbrovany dle tankovani). 2. Hladke poklice mam, nejsem si vedom velkeho snizeni spotreby. (zanedbatelne - do 0.1l) 3. Decetni zakryti velikych der a otvoru vpredu vozu (kolem svetel, u kapoty apod) . Napr. pod kazdym svetlem jsem mel otvory 2x30cm. Staci zakryt samolepici paskou na tesneni oken. 4. Vyssi tlakv pneu - jednoducha uprava. Nevyhoda na nasich silnicich (diry, hrboly). Mam tlak 2.5 bar. Nekteri jezdi i na 3 bary. Rozdil v ovladani a spotrebe je velky. Vizualni upravy: Vselijake upravy slouzici k co nejnizsimu odporu vzduchu, je jich moc, staci hledat na internetu. Auto pak ale vypada spis jako sci-fi nebo neprilis podareny tuning (vetsi pozornost lidi a policie). Ale funguje to - nizsi odpor = nizsi spotreba. Jeden majitel Civicu snizil temito upravami hodnotu odporu vzduchu z 0.29 na 0.17. Jeho stranky: http://www.aerocivic.com/ To je jiz extrem a s timto autem bych si opravdu netroufnul jezdit po Cr Nelibi se mi jeho provedeni. Je videt, ze majitel se neparal s vizualni kvalitou. Ale jako ukazka, jak vy-ecotunit svuj vuz bohate staci. Ja planuji: zakryti zadnich kol a mozna ten zadni spoiler (kammback) Viz: http://img137.imageshack.us/i/vibeaeromodsub9.jpg/ Bohuzel tyto upravy uz nejsou neprehlednutelne a specialne kammback v dlouhe verzi jako na obrazku by se urcite nasi policii nelibil. Nemluve o Stk. Pneu s nizkym odporem jsem zavrhl, o dost drazsi a navic nizsi grip. Vetsi upravy motor, prevodove pomery( 6 stupen) jsou uz pro profesionaly. Co zatim pozoruji, tak eco a sport tuning nejsou zase tak odlisne. V podstate "stejna uprava" s jinym cilem a montaznimi dily. | |
palucko Registrován: 17.05.2009 Příspěvky: 10 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 22.08.2009 20:59 |
ja robim s kombíkom na zimnych pneu 4,5l nafty na 100km , ide hlavne o tažkosť nohy , ked vidim že je na križovatke červena este daleko pred nou znižim rychlost na nejakych 30-20km/h a kym dojdem k tej križovatke uz pomali odchadzaju vsetky auta preč a ja hodim dvojku alebo trojku a idem dalej , , dole miesrnym kopcom vyradím a aj ked jemne spomaluje tak idem , ale zase mam stary diesel 18 ročný 1.7 bez turba 42kw , starý črep ale spotrebou sa može rovnať dnešným úsporným autám , psychika robi vela | |
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 22.08.2009 21:44 |
Fanda111 napsal: ... Jeden majitel Civicu snizil temito upravami hodnotu odporu vzduchu z 0.29 na 0.17. Jeho stranky: http://www.aerocivic.com/ ... Ty brďo, tak to je fakt už těžkej úlet _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
JohnyLBC Registrován: 30.06.2009 Příspěvky: 5 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 15.09.2009 14:35 |
zajímavá diskuze, hlavně to chce dofouknout gumy a dát užší, vyhodit cetky z auta a krámy co opravdu nejsou potřeba a nevozit zbytečně 30kg navíc, nejezdit pořád s plnou nádrží protože to jsou taky kila navíc jak kdybyste vozili větší dítě v autě....no a je to taky o noze )) když máte třídvířko a nevozíte lidi klidně bych vyhodil z auta i zadní sedačky )) | |
cendasklo Registrován: 30.04.2009 Příspěvky: 29 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 23.09.2009 21:44 |
podle mě je základ mít auto v perfektním stavu. Já sem měnil svíčky, rozvody, ventily seřizoval, nechla si změřit komprese a diagnostiku. Ted se chystám na vyčisštění škrtcí klapky a šupl sem tam sportovní vzduchovej filtr. Tady ty srandy nejsou na felici vůbec drahý a můžu říct že se vyplatí co se týče spotřeby, tu sem měl ted v létě 6l a na výkonu je to taky poznat, motor táhne opravdu dobře což chváli i všichni co stím autem jeli (i automechanici). Další úpravu výhledově plánuji světla na denní svícení...a o dalších možnostech sem rozjel tuhle diskuzy | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
04.09. | Sestbit | Nejde pridat CS | |
23.08. | tuningrob | Nejde pridat CS | |
22.08. | Wyder | Nevypočítavá pruměr Golfu | |
16.08. | Wyder | Nevypočítavá pruměr Golfu | |
20.07. | Zdenek | Nevypočítavá pruměr Golfu |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)