Přihlášení
Uživatel:  ? 
Heslo:

nová registrace
nemohu se přihlásit


Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

Zaragus

anonymní

zasláno: 07.02.2011 13:50
Pane Vlasto, povím Vám jedno kouzlo, zvlášť platící u benzínových motorů.

Benzínové motory mívají ve většině případů stejný kroutící moment v obrovském rozsahu otáček. Tím chci říct, že vůz, co má třeba 140Nm při 4000 ot nejvyšší kroutící moment, má třeba při 2tisíc otáček třeba jen 125Nm. Možná by jste se mohli už nad tímto faktem zamyslet. (Tyhlety parametry jsou klíčové k pochopení dynamiky vozu, ale pouze jen orientačně, nikoli jeho spotřebu a hospodárnost)

Ono znovu zmíním jeden paradox, mé auto. Po posledních úpravách mého 2 litrového motoru se nejvyšší kroutící moment přesunul až k 6tisícům otáček na hranici 185Nm... Mximální výkon při 6850.... Kdybych se měl těmito velice neodbornými radami řídit, tak by mne to auto sežralo a jeho provoz bych nezaplatil.

crapper
Registrován: 13.01.2011
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.02.2011 23:38
Vadí motoru když jedu z prudkeho kopce a brzdím motorem a motor má kolem 3000-3500 otáček? má nějakou spotřebu?

ondra

anonymní

zasláno: 08.02.2011 12:34
Ne nevadí. Jediné, co můžeš pozorovat je to, že ti klesne teplota motoru...ale to až při opravdu dlouhé jízdě jen z kopce a bez plynu.

crapper
Registrován: 13.01.2011
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 08.02.2011 23:09
Díky, to pozoruju, protože z takovýho kopce jezdim každej den, neni tak dlouhej, ale jedu z něj když se sotva trošku zvedne.

Lukas

anonymní

zasláno: 20.08.2011 13:16
Tak jsem taky zkoušel jezdit úsporně, docela mi to i šlo..mám peugeot 406 1.8 16V benzin..dokázal jsem jet i pod 5litru/100km, když to auto normálně žere 8litrů...a pak mi to došlo...vždyt se bojím šlápnout na plyn, vždyt jsem nervozni, když mě někdo zpomali atd. atd..prostě to začala být otrava. Tak jsem sednul do auta, dal jedničku, plnej..dvojku..plnej, trojku..4000ot/min atd. atd...to byla úleva..kašlu na spotřebu, jen ať si moje auto vezme, co potřebuje..bude mu líp a mně taky Velk smch

migi01
Registrován: 27.09.2010
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.10.2011 20:45
Lukas - jezdím jako hovado a pod 6l smv Jen stačí myslet hlavou, proč dát plný když je hned semafor. Přeci nejúspornější jízda je v cca 80km/h (v mém autě - pro štouravé Smch )

AntonioGT
Registrován: 23.01.2011
Příspěvky: 17

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.10.2011 20:57
Jezdit úsporně není příjemný ovšem šetřím svou peněženku - proto to děláme a proto jsme tu Neutral


Jak se snažím? Plynulost jízdy , předvídání toho jestli řidič přede mnou nebude brzdit (a podle toho ponechaný odstup při jízdě) , snaha co nejčastěji dabržďovat motorem až k hranici křižovatky a to skoro úplně bez brzd. Hlídám si okamžitou spotřebu během jízdy pohledem na hodnoty na palubním počítači.

_______________________
S Toyotou navždy a ne jinak
http://toyoty.nolimit.cz/

Rostislav R

anonymní

zasláno: 10.01.2012 19:45
Zdravim, nepřečetl jsem celou diskuzi, jen bych chtěl opodstatinit, proč pravděpodobně škoďáci doporučují brzo řadit... jednoduše, takový obyčejný motor 1,2 TSI má totiž jen 85 koní, ale kroutící moment od 1550ot./min nějakých 160Nm, takže jsou i benzinove motory, které můžou fungovat nízko jako diesely :)

chachn
Registrován: 07.07.2011
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 03.02.2012 23:00
rosta r:nizky otacky benzinaku moc nesvdci,ale kdyz uz provozujes v benzinaku styl jizdy vhodny pro naftaka,tak v tech nizkych otackach vzdy jen s velmi lehkou nohou,pro akceleraci vzdy radeji podradit(spis o dva stupne)...a kdyz uz jezdit s nizkejma otackama,tak radeji s vetsim objemem motoru.ty jednadvojky,brrr uplne me z toho mrazi

petrjanik
Registrován: 17.01.2011
Příspěvky: 13

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 04.02.2012 10:08
chachn: a jel si někdy s 1,2? ať HTP či TSI? právě že nejlepší spotřeby mají když se využívá nízkých otáček a zbytečně se motor nevytáčí do vysokých ..




Nový příspěvek




Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!


Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.

Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.

Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.

Poslední diskuse

07.12. | Wyderčím dál tím horší!!!přečíst
15.11. | kapitánčím dál tím horší!!!přečíst
27.10. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
26.08. | MetanNejde pridat CSpřečíst
10.06. | BluefrogNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
29.05. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst

vstoupit do fóra



VIP podpora

Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.

Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).



Statistika


Počet uživatelů: 9 543
Počet vozidel: 41 679
Počet kilometrů: 75 824 657
Spotřebované palivo: 3 747 469
Průměrná spotřeba: 9,08
Počet fotografií: 5 569
Příspěvků v diskusi: 1 699




Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.

Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
© 2007-2013 Float.cz, Design: © 2008 VizitkyBeran.cz
 Nápověda X
Testovací text nápovědy.
ZAVŘÍT