Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 13.01.2008 20:25 |
obecně čím menší objem, tím menší spotřeba ale neplatí to vždycky | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 13.01.2008 20:34 |
Jo, třeba 1,2 HTP je na dálnici vzor úspornosti. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 13.01.2008 20:36 |
vždyť to má už v názvu... HTP = Hodně Tankuj Palivo | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 13.01.2008 20:37 |
No, ale taky HTP = Ho*no To Pojede _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Bugi Registrován: 02.03.2008 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.03.2008 00:29 |
Zkušenost mi říká, že na motoru záleží hodně. Už jen díky tomu, že slabší motor musíš při rozjezdech a před stoupáním víc vytáčet, než silnější motor, že? Další, co ovlivňuje spotřebu, je motorový olej. Původně jsem měl 5W40 Castrol. Pak mi při výměně nalili do motoru z mě neznámých příčin 10W40 Mogul. Rozdíl? Nárůst hlučnosti motoru a hlavně spotřeby o víc jak 1l / 100km. | |
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.03.2008 13:02 |
no na Mogul jsem neslysel zatim zadne pozitivni nazory, spis same negativa.. | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 13.03.2008 11:44 |
Podle zkušeností závisí spotřeba na lehké noze, technickém stavu motoru a čistotě vzduchového filtru (benzín). Dál na otáčkách motoru a zařazeném převodu. Snahou musí být dosáhnout nejmenší počet zápalů na ujetou vzdálenost. To je blízko nad nejnižšími otáčkami na pětku, z kopce brzdit motorem. Nepřetěžovat - motor musí jen šustit, žádné hluboké hučení a dunění! Nezapoměňte na nahuštěné pneumatiky. A potom rychlost jízdy. Loudání nutí k podřazení a roste spotřeba. Nad stovku už ale roste odpor vzduchu a s tím i spotřeba. Základem je netlačit na pilu, nebláznit, neakcelerovat na padesáti metrech - na sto za osum! Na to zapomeňte. | |
dopr Registrován: 26.02.2008 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2008 08:57 |
tak tak. A taky zalezi, jestli mate funkcni lambda sondu. Ta umi se spotrebou pekne zamavat, kdyz nefunguje | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 14.04.2008 12:19 |
Výkon motoru je ovlivněn plněním válců směsí paliva a vzduchu. S rostoucí nadmořskou výškou klesá hustota vzduchu a zhoršuje se plnění válců. Projeví se to snížením výkonu, nárůstem spotřeby a nárůstem obsahu splodin ve výfukových plynech. Je to způsobeno horším spalováním směsi. S nárůstem výšky zhruba 700m může tento jev snížit výkon motoru asi o 10%. Znamená to,že tlak vzduchu(t.j. počasí) ovlivňuje spotřebu. Sice jenom v jednotkách procent,ale je to tak. Stejný vliv má rostoucí teplota vzduchu-s teplotou se rychle snižuje jeho měrná hmotnost (řídne). Motor by měl teoreticky pracovat úsporněji za mrazu při vysokém tlaku vzduchu, než v létě za horka při tlakové níži. U přeplňovaných motorů (turbo) je to samozřejmě silně potlačeno. Kdo máte zkušenosti s chováním motoru při cestách do hor, nebo při prudkých změnách počasí? | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 16.04.2008 14:23 |
Turbo motory jsou taky háklivé na teplotu vzduchu, protože teplý vzduch se stlačením turbem ještě víc ohřeje, což se snaží částečně napravit mezichladič, který ale nemají všechny turbomotory a jeho účinek stejně není stoprocentní. Znatelně lepší jízdní výkony v chladném počasí jsem pozoroval i u turbodieselu s mezichladičem, ale bez vstřikování (klasický TD motor). _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
04.09. | Sestbit | Nejde pridat CS | |
23.08. | tuningrob | Nejde pridat CS | |
22.08. | Wyder | Nevypočítavá pruměr Golfu | |
16.08. | Wyder | Nevypočítavá pruměr Golfu | |
20.07. | Zdenek | Nevypočítavá pruměr Golfu |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)