Přihlášení
Uživatel:  ? 
Heslo:

nová registrace
nemohu se přihlásit


Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | teplota tankovaného paliva


Seřadit od:

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.05.2008 10:24
uz jste nad tim premysleli? Tankovanim vlaheho paliva, hlavne ted za pekneho pocasi jste osizeni asi o 2 - 3 %. Mozna je to zanedbatelne mnozství, ale tam kde se pocita kazda desetina uz to muze hrat do karet....

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 14.05.2008 18:39
hmm zajimavy poznatek, no neco na tom bude, ale zas tak dramaticky bych to nevidel Smch

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 16.05.2008 07:59
Učitě má teplota paliva vliv na jeho objem. Ale při tankování je palivo čerpáno z podzemních nádrží, kde nedochází k velkým teplotním změnám. Odtud nehrozí velký problém. Teplota vzduchu ale ovlivní množství vody (vlhkosti) ve vzduchu obsažené. Teplý vlhký vzduch je nasáván do podzemního tanku, kde vyplňuje prostor nad klesající hladinou paliva. V chladu vhkost kondenzuje a zůstává na dně tanku. Voda se pak může při čerpání částečně dostat do nádrže auta i přes různá technická opatření, která tomu mají zabránit. Proto se přidává líh, která vodu absorbuje. Tam je větší problém, než se změnou objemu paliva a tím šizení zákazníka.

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 27.05.2008 20:04
akumak napsal:

Učitě má teplota paliva vliv na jeho objem. Ale při tankování je palivo čerpáno z podzemních nádrží, kde nedochází k velkým teplotním změnám. Odtud nehrozí velký problém. Teplota vzduchu ale ovlivní množství vody (vlhkosti) ve vzduchu obsažené. Teplý vlhký vzduch je nasáván do podzemního tanku, kde vyplňuje prostor nad klesající hladinou paliva. V chladu vhkost kondenzuje a zůstává na dně tanku. Voda se pak může při čerpání částečně dostat do nádrže auta i přes různá technická opatření, která tomu mají zabránit. Proto se přidává líh, která vodu absorbuje. Tam je větší problém, než se změnou objemu paliva a tím šizení zákazníka.


Pozor pozor, jsou u pumpy s nadzemnima nadrzema. Jinak jsem minuly tyden, kdyz bylo jeste chladno, tankoval naftu nekde u Prahy, a ona byla normalne vlaha a nadrze meli pod zemi!!!!! Tak nevim, asi kouzelnici

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.06.2008 11:54
Určitě je vliv teploty nezanedbatelný. Prudké kolísání teplot ale nebude mít podstatný vliv na množství tankovaného paliva. V cisternách jsou desetitisíce litrů a jejich tepelná setrvačnost je veliká. Ale dlouhodobé teplo by mě rozhodně donutilo čerpat jedině tam, kde mají centrální nádrže v podzemí.
Ale s nárůstem teploty se rychle mění plnění válců směsí. Není to tak podstatné u přeplňovaných motorů. U atmosféricky plněných ale platí přímá úměra - čím teplejší vzduch, tím menší je jeho měrná hmotnost. Zmenšuje se obsah O2 ve válci,horší spalování,nárůst zplodin,vyšší sporřeba,klesá výkon. Pro nárůst teploty vzduchu o 30 stupňů může pokles výkonu např. u 50kW motoru představovat asi 10%, t.j. 5kW! O to víc musí řidič "šlapat měchy".

Beat
Registrován: 11.01.2008
Příspěvky: 30

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 02.07.2008 13:53
Tak na tímhle problémem jsem taky kdysi hloubal a i něco zjišťoval. Je pravda vše co jste napsali, ale obecně to nějak velký význam nemá. Styl jízdy, pneumatiky a tech. stav vozidla jsou mnohem důležitější. Nejlépe mi Felda jezdí tak okolo +15°C a vlhkého vzduchu. Mrk


Nový příspěvek




Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!


Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.

Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.

Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra



VIP podpora

Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.

Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).



Statistika


Počet uživatelů: 9 543
Počet vozidel: 41 679
Počet kilometrů: 75 824 657
Spotřebované palivo: 3 747 469
Průměrná spotřeba: 9,08
Počet fotografií: 5 569
Příspěvků v diskusi: 1 699




Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.

Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
© 2007-2013 Float.cz, Design: © 2008 VizitkyBeran.cz
 Nápověda X
Testovací text nápovědy.
ZAVŘÍT