Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu
Maca Registrován: 26.01.2008 Příspěvky: 10 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 24.02.2008 17:59 |
Je výhodnější dojíždět na neutrál nebo jen sundat nohu z plynu? Říká se, že lepší je sundat nohu z plynu, ale mě přijde že když dám neutrál tak to má zaprví větší dojezd a taky otáčky okamžitě spadnou co vy na to | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 24.02.2008 18:54 |
U všech moderních aut se při sundání nohy z plynu při zařazené rychlosti úplně uzavře přívod paliva do motoru, takže spotřeba je nulová. Když jedeš na neutrál, tak má auto spotřebu cca 0,5 - 1 litr za hodinu. Můžeš si to v závislosti na rychlosti zkusit přepočítat na spotřebu na 100 km. Já teda zásadně nevyřazuju. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Maca Registrován: 26.01.2008 Příspěvky: 10 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 24.02.2008 20:03 |
Tak to pak jo | |
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 27.02.2008 06:40 |
Záleží kde to používáš. V městském provozu to dělám tak že před křižovatkou nechám zařazenou rychlost a jen vymáčknu spojku. Je to na citu, zda volit úsporu ve formě nulové spotřeby, ale kratšího dojezdu, pak musíš přidat plyn a v součtu máš třeba spotřebu vyšší, nebo malou spotřebu a delší dojezd. U delších kopců je to jasný ale krátké ... | |
Pajin Registrován: 12.03.2008 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.03.2008 19:24 |
Ahoj ja to taky dělám tak že před křižovatkou dám neutrál pro to že když dlouho držíš nohu na spojce tak ji mužeš prej spálit či zničit a o te spotřebě sem slišel, jak k tere auta, ty starši prej nemaj karbec nebo co tak je lepsi drzet tu spojku rikal kamos a ty starsi s karbecem prej vyradit tak nevim ja se v tom nevyznam jen pisu co mi bylo receno | |
dopr Registrován: 26.02.2008 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2008 08:59 |
karburator - neutra = 0l injection - kvalt = 0 | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2008 10:18 |
Karburátor - neutrál = skoro 0 litrů ! Něco spotřebuje na udržení motoru v chodu a to něco strašlivě záleží na seřízení a stavu motoru. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Jayman Registrován: 28.03.2008 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.03.2008 13:07 |
Pri zarazeni neutralu motor drzi otacky na cca 1500t/min a potrebuje k tomu palivo,pokud se tzv. brzdi motorem,tak je motor vytacen koly a spotreba je nulová,mimo to se ulehci brzdovym destickam Jako dukaz muze poslouzit ukazatel okamzite spotreby... | |
busch Registrován: 08.01.2008 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 30.03.2008 18:31 |
Není 1500 ot/min na neutrál trochu moc? Já osobně obvykle vyřazuju při dojíždění, zvyk...a při dojezdem s rychlostí obvykle auto brzdí moc rychle, takže stejně musím vyřadit abych dojel kam chci... | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 07.04.2008 14:39 |
Volnoběh by měl být někde okolo 900 otáček. U studeného motoru přidá počítač na rychlé ohřátí katalyzátoru, ale to je jen chvilka. Z kopce zásadně nevyřazovat u motoru se vstřikováním. Dojezd závisí na sklonu kopce, klidně tam nachávám 5 i když klesnou otáčky hluboko pod 1500 (motor nemá v podstatě žádné namáhání). Karburátorový motor vyřadit a nechat volnoběh. | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)