Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Ostatní o automobilech | klimatizace-potřeba nebo luxus
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.06.2008 07:45 |
Přátelé, jak používáte klimatizaci? Kolik spotřebuje paliva a jak ovlivňuje jízdní vlastnosti? Oželíte jí, nebo je to základní potřeba? | |
Sasan Registrován: 24.06.2008 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.06.2008 08:26 |
akumak napsal: Přátelé, jak používáte klimatizaci? Kolik spotřebuje paliva a jak ovlivňuje jízdní vlastnosti? Oželíte jí, nebo je to základní potřeba? Zdravím tě, klimatizaci mám, ale používám jen vyjímečně, když jedu s rodinou, sám ji oželím. Spotřebu mi navýší o cca. 0,5l/100km a jelikož mám slabší motorizaci, tak hodně ubírá koníky | |
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 27.06.2008 12:54 |
No zalezi na velikosti auta, u naseho Renault Espace pisou primo v manualu ze zvysi spotrebu o 1l/100km.. | |
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 02.07.2008 07:48 |
Klimku má přítelkyně v autě. Používáme ji jen v kolonách, jinak "okýnková" klimatizace je levnější. Chce to hlavně Klimu používat s rozumem. Rozdíl v teploty v autě a venku by neměl být větší než 5°C jinak hrozí že budeš mít angíny. Je to pak velký tepelný šok když vyjdeš z vychlazeného auta do pařáku venku. S otevřenýma okny zase nemoci z průvanu, ale když se dobře vyladí jak a kde se otevřou, tak to je příjemné. jezdím tak již roky a Brufen to zatím napravil. | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 10.07.2008 18:15 |
Na tohle ale pozor. Při rychlejší jízdě (na dálnici) může větrání bočními okýnky znamenat taky zvýšení spotřeby klidně i o litr na 100km. Naopak klimatizace už při těchto rychlostech má na spotřebu vliv menší. Její podíl na celkové spotřebě s rychlostí klesá! Takže naopak ve městě, pokud to stačí, je dobré se spolehnout na otevřená okna, hlavně na první vyvětrání rozpáleného vozu. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 10.07.2008 18:19 |
Ještě bych ke klimě chtěl dodat, že ono i vyčistění propocených sedaček v autě není zrovna jednoduché, nemluvě o riziku fatálních řidičských chyb v důsledku přehřátí. A přijet na schůzku v propoceném tričku je už úplně bez komentáře. V létě prostě klimuju, i když je mým koníčkem úsporná jízda. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 17.07.2008 14:45 |
Je sice hezké jezdit úsporně, ale né za cenu života. Ono stát hodinu v koloně která pomalu jede, tak se moc neochladíš, proto klimatizace. Na dálnici mám okýnka zavřený, protože to takový rachot,že to není možné vydržet a větrák na větší výkon udělá stejnou službu. Chce to kompromis a jak komu so vyhovuje. | |
Shemik Registrován: 25.08.2008 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 26.08.2008 09:11 |
Take v kolone chladim okny, tedy pokud na to staci. Pokud ne, tak samo klimou a na dalnici ci obecne pri rychlejsi jizde, vzdy klimou. U meho Peugeota 807 si klima bere 0,5 az 1,5 l podle zatizeni a rychlosti. Ale hlavne ja hodne nenasim vedro, takze kdyz je to potreba, tak si klimu pustim, i kdybych mel v nadrzi posledni litr Pri spotrebe klimy cca 1 l/100km je jeji spotreba cca 30 haleru na km a to za tu pohodu rozhodne stoji | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 02.10.2008 10:27 |
Po "ukončené" letní klimatizační sezóně mohu konstatovat, že je mnohem úspornější používat klimu v automatickém módu - tedy pokud máte automatiku. Nárůst spotřeby jsem registroval okolo 0,5l na 100 km. Při použití ručního nastavení (natvrdo) se spotřeba vyšplhá až o 1,5 l. Přínos jízdní pohody je neoddiskutovatelný - ticho a stálá teplota. | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)