Přihlášení
Uživatel:  ? 
Heslo:

nová registrace
nemohu se přihlásit


Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | Ekonomy tuning


Seřadit od:

SELM
Registrován: 04.07.2012
Příspěvky: 5

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.07.2012 16:57
Zaujimava diskusia. Tiež sa venujem v rámci mojich možností ecojazde. V podstate súhlasím s vačšinou toho čo tu už bolo napísane. Priechodnejší vzduchový filter som si dal tiež (vložku do origo sania) a podla mojich opakovaných sledovaní na rovnakých trasách a rovnakej ecojazde bola spotreba cca o 0,2-0,3L nižšia ako so seriovým filtrom. Už tu bolo napísané asi všetko, ale spomeniem zásady, ktoré dodržujem ja ked chcem ísť ECO. Nevozím zbytočnosti, kontrolujem tlak v pneu (2,5bar), samozrejme čo najlepší tech. stav, predvídam situácie v premávke, rozbieham sa z lahka a plynulo, celkovo jazdu udržujem čo najplynulejšiu bez zbytočného brzdenia a prudkého zrýchlovania. Dodržujem max. povolené rýchlosti. Pri ustálenej rýchlosti radím čo najvyšší stupeň podla toho ako to otáčky motora dovolia. Klimu ale používam skoro vždy ked je teplo, lebo ked mi je moc teplo som dosť nervozny :) Inak ohlodom toho nepoužívania klimy. V návode k autu mam napísané, že občas treba klímu nechať bežať, lebo ak moc dlho nejde kompresor, tak s ním može byť potom problém.

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 11.07.2012 17:15
hanka>> Odhadem ti můžu říct že hodně. Tou živou adresou si koleduješ o spam až ji vyčuchá spambot Npad

B.F.G.
Registrován: 17.12.2011
Příspěvky: 38

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.07.2012 23:41
ivanh napsal:

to B.F.G. - k hladine oleja - Myslis si ze vyrobca motora nevie co robi? Ze rysku min a max tam dal len tak? Ja si myslim ze je to interval kde motor musi pracovat bez rozdielu vykonu a zivotnosti. Rozdiel je iba v tom ze nemusis zohrievat o liter viac oleja ako je nevyhnutne nutne, na co potrebujes cas a o tento cas ti dlhsie bezi motor na bohatsiu zmes za co platis vyssou spotrebou. Nepisal som nic o tom ze mas jazdit pod minimom.


No výrobci auta fakt asi nesou blbci. To jsou spíš bastlíři, kteří jsou "chytřejší" než skupiny inženýrů, kteří to projektují. Pokud je v motoru litr oleje "navíc" podle tebe, tak je tam z nějakého důvodu, ne jen z plezíru. Třeba jen taková drobnost, jako je životnost olejové náplně, která klesá spíše s geometrickou řadou v závislosti na objemu, ne s lineární. Nebo třeba chladící fce oleje, která asi taky nebude stejná při jeho různém objemu. A to neberu v potaz možné fatální následky, jako je nedostatečné mazání motoru v mezních nebo kritických situacích (poloha, únik, hromadění...) V dnešní době si nikdo nedovolí naprojektovat 25-30% objemu provozní kapaliny pro "jistotu". To mi fakt věř. V automotive si to nedovolí nikdo u ničeho.

ltuning
Registrován: 08.09.2012
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 08.09.2012 21:20
Zdravím úsporáky,
podle mého je jakákoli úprava vozu k ničemu. Jen auto udržovat v dobrém technickém stavu - například ložiska, zkřivené kotouče, špatné gumy atd. dokáží markantně ovlivnit spotřebu.
Někdo tu nakousl žárovky překopat na LEDky. Sám jsem zastáncem tohoto osvětlení, ale úpravu je potřeba propočítat.
Tedy LED denní svícení nám dokáže uspořit cca (nebo spíše max.) 0,3 l/100 km. Při ceně benzínu 39.90 Kč/l (dnešní cena na OMW) tím ušetříme 12 kč/100 km.
Homologované denní svícení stojí od 699 Kč bez práce. Tedy návratnost je po 5825 km. Je potřeba zvážit, zda se to vyplatí nebo ne ;)

Hlavní je především jezdit úsporně - dojíždět do křižovatek, neakcelerovat zbytečně atd. Mám Felicii 1,3 MPi (40kw) a s běžnou jízdou dokáži jezdit za 6.05 l. Snad se dostanu i níž, až vyměním hučící ložisko a vytlučená ramena.

_______________________
Jezdím jen tak rychle, jak létá můj anděl strážný.

palinator
Registrován: 08.09.2012
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.09.2012 12:25
Hlavně když chcete auto který naftu naopak vrací do nádrže, tak si musíte koupit 1,9 TDI co táhne krutopřísně vocpoda, je to na lehkejch hlínách, f stříbrný metle, ful výbava a letí to jak vítr...

...jako já. Velk smch

_______________________
SEAT Toledo 1L Magnus 1,9 TDi 81 kW (AFN)




Nový příspěvek




Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!


Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.

Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.

Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra



VIP podpora

Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.

Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).



Statistika


Počet uživatelů: 9 543
Počet vozidel: 41 679
Počet kilometrů: 75 824 657
Spotřebované palivo: 3 747 469
Průměrná spotřeba: 9,08
Počet fotografií: 5 569
Příspěvků v diskusi: 1 699




Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.

Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
© 2007-2013 Float.cz, Design: © 2008 VizitkyBeran.cz
 Nápověda X
Testovací text nápovědy.
ZAVŘÍT