Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Ostatní o automobilech | Zamrzání nafty
Lacer Registrován: 24.11.2008 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.01.2009 08:49 |
Zdravím dnes ráno 9,1,2009 mě poprvé zamrzla nafta v BMW 520d rok 2001. Mam ho již druhým rokem a doposud jsem nic takového nezažil. Myslím si toto auto už má vyhřívaný palivový filtr a tak si myslim ze došlo k zamrznutí již v nádrži. ráno prijdu k autu -16,5C a start napoprvé jako obvykle bez známek problémů. Problém nastal až za jízdy po překročení cca1500 ot/min a projevoval se cukáním a propadem otáček zpět k volnoběhu, motor ale nezdechl, v nadrži mi v tu dobu zbývalo tak 6L nafty. dojel jsem za neustálého cukání k nejbližší benzince Agip natankoval 15L, pomohl slečně se zamrzlým zámkem nádrže u felicie, nastartoval a už bylo vše ok. OTAZKA 1. do fóra zní: příčina? a OTAZKA 2. jestli někdo víte/máte zkušenost jak je to s aditivováním nafty na zimu? Já osobně si myslím že na 90% situace nastala proto, že jsem bral u Globus benzinky kde si myslim, že moc aditiva neřeší... | |
Keymag Registrován: 07.09.2008 Příspěvky: 8 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.01.2009 16:10 |
Lacer napsal: Zdravím dnes ráno 9,1,2009 mě poprvé zamrzla nafta v BMW 520d rok 2001. Mam ho již druhým rokem a doposud jsem nic takového nezažil. Myslím si toto auto už má vyhřívaný palivový filtr a tak si myslim ze došlo k zamrznutí již v nádrži. ráno prijdu k autu -16,5C a start napoprvé jako obvykle bez známek problémů. Problém nastal až za jízdy po překročení cca1500 ot/min a projevoval se cukáním a propadem otáček zpět k volnoběhu, motor ale nezdechl, v nadrži mi v tu dobu zbývalo tak 6L nafty. dojel jsem za neustálého cukání k nejbližší benzince Agip natankoval 15L, pomohl slečně se zamrzlým zámkem nádrže u felicie, nastartoval a už bylo vše ok. OTAZKA 1. do fóra zní: příčina? a OTAZKA 2. jestli někdo víte/máte zkušenost jak je to s aditivováním nafty na zimu? Já osobně si myslím že na 90% situace nastala proto, že jsem bral u Globus benzinky kde si myslim, že moc aditiva neřeší... Nekde jsem cetl, ze od 1.12. maji zakonou povinnost vsechny benziny mit upravenou naftu na -20stupnu proti zamrznuti. A u nas v Plzni do Globus cerpaci stanice zavazi paliva OMW. Alespon takovou odpoved jsem dostal z centra globus kdyz jsem se ptal. | |
CASIO Registrován: 18.12.2008 Příspěvky: 9 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.01.2009 19:41 |
Beru naftu z 90% u Shell a zbytek U Benziny. tzv. no name pumpám ( Globus, Makro, Jupí atd......... ) se zdaleka vyhýbám. A přesto přidávám do každého tankování aditivum VIF. Letní, nebo zimní podle sezóny. | |
Chobby Registrován: 09.01.2009 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 10.01.2009 14:07 |
Já teda vybírám benzinky dle výtočnosti - to je dle mě víc vypovídající parametr než-li nějaký název, obvzlášť, když všechny naše banzinky zaváží jen dvě společnosti - tedy, až na aditiva co dávají samotné benzinky, jsou to stejné pohoné hmoty. Aditivum si přidávám ještě sám - VIF. | |
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 22.01.2009 18:09 |
Letošní zima byla trošku vyjímečná. Nikdy mi nezamrzla směs v odstřikovačích a letos ano. Totéž bylo s naftou. U služebního teréního NISSANa i přes přidání přípravku proti zamrznutí. Později jsem zjistil že u tohoto typu měly problém skoro všichni. Benzín v naftě nevadí pokud je v rozumné míře. Používali jsme ho leta u kamionů a větší opotřebení nebylo znát. Jak je to u osobáků těžko posuzovat. je to věc zkušeností. | |
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.01.2009 13:55 |
mno sice nemam zkusenosti se zamrzlou naftou, ale kdyz nam "zamrznul benzin" to bylo neco... mamka tankuje u ruznych noname pump, no a jak to asi ruzne redi vodou ten benzin tak ta voda zmrzla nekde v palivovem systemu, auto pri rozjezdech skakalo jak koza (je to automat, ale pri rozjezdech se to chovalo jako kdyz nekdo neumi zachazet u manualu se spojkou), pri rychlem predjizdeni taky cukalo atd... pomohlo kompletni procisteni palivoveho systemu a uz to zase jezdi jako jindy, takze moje doporuceni - tankovat u proverenych pump znackove paliva a nebranit se aditivum | |
CASIO Registrován: 18.12.2008 Příspěvky: 9 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 31.01.2009 11:55 |
napsal: U nás přidáváme do nafty benzín jako aditivo proti zamrzání a je klid. Dělají to tak i řidiči kamiónů a autobusů nejen na služebních vozech, ale i u soukromých. Ještě se nestalo, že by někdo nenastaroval. Na 50 litrů nafty dávám 5 litrů naturalu 95. A fámám o ničení motoru nevěřím. Kolik jsi toho už na tu "směs" najel ? Myslím, že čerpadlo si chrochtá blahem a vstřiky jakbysmet. Je vidět, že máš své auto rád. Tohle nechápu, radši 5 litrů Naturalu, než velkého "prcka" aditiva. | |
Kosta Registrován: 12.12.2008 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 16.02.2009 07:29 |
Zamrzlou naftu jsem zažil. Né sice osobně na svém voze, ale známý si to užil. Tankoval pravidelně u pump Agip a dopadalo to jasně. Jakmile bylo deset pod nulou problém nastal hned. Tomu říkám kvalita. Já beru u společností PapOil. Jednou za půl roku u Shelky a problém nenastal. A to v mrzech stojím venku a nafta krásně drží. | |
kw3e Registrován: 28.01.2009 Příspěvky: 6 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 17.02.2009 10:49 |
Sheron Diesel aditiv | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)