Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu
Hali Registrován: 03.05.2010 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 01.03.2015 16:08 |
http://www.usporne.info/284-vyplati-se-plachtit-na-neutral-nebo-brzdit-motorem/ tohle se a dalsi tipy se snazim aplikovat, ale chce to se fakt soustredit | |
stehlajz Registrován: 12.03.2015 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 18.04.2015 10:28 |
Co jsou tak mé poznatky, tak u aut starších aut se vstřikováním se vyplatí dojíždět bez plynu, naopak u nových aut je lepší vyřazovat, protože tření různých komponent je už tak "malé", že plachtění je úspornější než jízda se zařazenou rychlostí. Už i nové automaty (DSG) při puštění plynu rozpínají spojku aby auto samo plachtilo. BAT: U wartburgu a trabantu, to ale bylo z jiného důvodu, protože to byl dvoutakt a ten dlouho nemůže jet bez plynu (sice se trochu maže přes volnoběžný kanál, ale pokud je motor vytočený nemusí to stačit). | |
martyh Registrován: 30.10.2012 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.06.2015 11:58 |
kupte si hybrida a máte vyřešeno _______________________ fotr | |
šulda Registrován: 09.06.2010 Příspěvky: 160 poslat zprávu | zasláno: 30.06.2015 20:50 |
Muselo dát hodně práce vypotit takovýto post.. | |
DYK77 Registrován: 25.03.2014 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 10.07.2015 17:22 |
Člověk technický tip, dokáže logicky a pocitově správně vyhodnotit, kdy má smysl vyřadit a kdy ne. Sebedelší vysvětlování je k ničemu, když někdo jezdí tzv. mechanicky. Správné vyřazování jedni lidé nikdy nepochopí, druzí to chápou, ale těch ušetřených 0,5l jim nestojí za to vyřazovat, a ti zbylí využívají převodovku maximálně efektivně ať už kvůli úspoře, ekologii, nebo jen tak, protože je to baví a v duchu soutěží sami se sebou o nižší spotřebu. | |
sparky9101 Registrován: 12.03.2009 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 26.07.2015 11:13 |
Podle mých znalostí o konstrukci automobilů se toto nedá jednoznačně říct. Všeobecně platí, že u naftových motorů se vyplatí jezdit bez plynu se zařazeným rychlostním stupněm - protože diesel automaticky sníží průtok (nebo úplně zastaví) a běží tak díky kinetické energii vozidla. Pokud dáte neutrál, motor se udržuje v chodu vstřikováním určitého množství paliva. Rozdíl není tak výrazný. Ověřeno dle VAG na 1,9TDi 66kW. U benzínového motoru záleží na konstrukci. U starších typů s karburátorem se naopak vyplatilo jezdit s neutrálem. U karburátoru platí, že spotřeba je přímo úměrná počtu otáček - zkrátka čím víc otáček - tím větší objem nasávaného vzduchu - tím více benzínu strženého v karburátoru. U vozů s moderním vstřikováním je situace podobná jako u naftových motorů - díky elektronice. Osobně doporučuji vždycky jezdit se zařazeným rychlostním stupněm, už jen díky bezpečnosti a vlivu na opotřebení brzdového systému. Díky odporu motoru nejsou brzdy při brzdění tolik namáhány a vydrží mnohem déle. Nehledě na zkrácení brzdné dráhy a zvýšení jejich účinku. Takže teoreticky co ušetříte na palivu, dáte za častější obměnu brzdových komponent a ještě zbytečně zvyšujete riziko. _______________________ Volkswagen Golf 1.9TDi | |
šulda Registrován: 09.06.2010 Příspěvky: 160 poslat zprávu | zasláno: 26.07.2015 13:32 |
Odstavec 1) pro nižší spotřebu je v reálu logicky lepší správná kombinace obého Odstavec 2) velice rozumný poznatek a každý holt podle sebe. Kdo kouká jen na spotřebu, toho toto vůbec nenapadne ale to je vše o lidech jak už je i pod tvým postem | |
šulda Registrován: 09.06.2010 Příspěvky: 160 poslat zprávu | zasláno: 26.07.2015 13:37 |
Omlouvám se, samozřejmě má být místo odstavec 2 až odstavec 3. Díky nemožnosti editace příspěvků musím zbytečně natahovat vlákno novým příspěvkem, to už ale cílím na admina který toto fórum bohužel celkově nezvládá | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)