Přihlášení
Uživatel:  ? 
Heslo:

nová registrace
nemohu se přihlásit


Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu


Seřadit od:

BAT

anonymní

zasláno: 22.02.2015 09:09
Tak si myslím že je veľký rozdiel vo výsledku .Keď zaradím neutrál mam veľmi dlhy dojazd ,ak sú vhodne podmienky tak aj niekoľko km. Naopak keď brzdím motorom tak mam síce 0 spotrebu ale dojazd je len par 100 metrov . Preto používam aj brzdenie motorom aj neutrál , záleží či potrebujem spomaliť- dám nohu z plynu dole alebo potrebujem preplachtiť veľkú vzdialenosť -vyradím na neutrál. Pripadne to kombinujem spomalím pred križovatkou že dám nohu z plynu dole a keď mam už tu správnu rýchlosť na dojazd do križovatky tak rýchlosť vyradím a dôjdem na neutrál.
Pri brzdení motorom je dôležite nedotikať sa plynu keď sa spomalí dole kopcom až veľmi. Lepšie je rýchlosť vyradiť a auto dole kopcom samo zrýchli:)
Dobra je aj kombinácia brzdenia motorom a keď to nestačí tak pomôcť nožnou brzdou. V podstate je jedno aká rýchlosť je dole kopcom zaradená, keď sa nedotýkam plynu spotreba je nulová a menšia už byť nemôže tak ja mávam väčšinou zaradenú 5ku a pomáham keď treba brzdou a keď už to motorovou brzdi na 5 až veľmi tak rýchlosť vyradím a plachtím na voľnobehu.
Po rovine ,je to niečo ine. Tam motorom nebrzdím veď nepotrebujem spomaľovať:) Auto rozbehnem na +10km čo je max povolená keď sa da, napríklad mimo mesto na 90-100km/h vyradím rýchlosť a plachtím až pokiaľ rýchlosť neklesne zhruba na 85km/h potom zas zaradím a rozbehnem na tu zhruba 100ku. Tak nie som brzdou v premávke a spotreba je krásne nízka .

Hali
Registrován: 03.05.2010
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 01.03.2015 16:08
http://www.usporne.info/284-vyplati-se-plachtit-na-neutral-nebo-brzdit-motorem/

tohle se a dalsi tipy se snazim aplikovat, ale chce to se fakt soustredit

BAT

anonymní

zasláno: 02.03.2015 18:29
Je to síce už dávno čo som mal trabanta a neskôr wartburga ale tieto autíčka mali výbornú prevodovku na najvyššom stupni mali voľnobežku. Stačilo dať nohu z plynu a auto krásne plachtilo na voľnobeh . A keď rýchlosť klesla tak stačilo pridať plyn a zrýchliť . Neskôr keď som si kúpil škodovku mi tato vlastnosť prevodovky strašne chýbala a je škoda že to dnes nik neponúka :)

stehlajz
Registrován: 12.03.2015
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.04.2015 10:28
Co jsou tak mé poznatky, tak u aut starších aut se vstřikováním se vyplatí dojíždět bez plynu, naopak u nových aut je lepší vyřazovat, protože tření různých komponent je už tak "malé", že plachtění je úspornější než jízda se zařazenou rychlostí. Už i nové automaty (DSG) při puštění plynu rozpínají spojku aby auto samo plachtilo. Mrk

BAT: U wartburgu a trabantu, to ale bylo z jiného důvodu, protože to byl dvoutakt a ten dlouho nemůže jet bez plynu (sice se trochu maže přes volnoběžný kanál, ale pokud je motor vytočený nemusí to stačit).

martyh
Registrován: 30.10.2012
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 29.06.2015 11:58
kupte si hybrida a máte vyřešeno Mr. Green

_______________________
fotr

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 30.06.2015 20:50
Muselo dát hodně práce vypotit takovýto post..

DYK77
Registrován: 25.03.2014
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.07.2015 17:22
Člověk technický tip, dokáže logicky a pocitově správně vyhodnotit, kdy má smysl vyřadit a kdy ne. Sebedelší vysvětlování je k ničemu, když někdo jezdí tzv. mechanicky. Správné vyřazování jedni lidé nikdy nepochopí, druzí to chápou, ale těch ušetřených 0,5l jim nestojí za to vyřazovat, a ti zbylí využívají převodovku maximálně efektivně ať už kvůli úspoře, ekologii, nebo jen tak, protože je to baví a v duchu soutěží sami se sebou o nižší spotřebu.

sparky9101
Registrován: 12.03.2009
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 26.07.2015 11:13
Podle mých znalostí o konstrukci automobilů se toto nedá jednoznačně říct. Všeobecně platí, že u naftových motorů se vyplatí jezdit bez plynu se zařazeným rychlostním stupněm - protože diesel automaticky sníží průtok (nebo úplně zastaví) a běží tak díky kinetické energii vozidla. Pokud dáte neutrál, motor se udržuje v chodu vstřikováním určitého množství paliva. Rozdíl není tak výrazný. Ověřeno dle VAG na 1,9TDi 66kW.

U benzínového motoru záleží na konstrukci. U starších typů s karburátorem se naopak vyplatilo jezdit s neutrálem. U karburátoru platí, že spotřeba je přímo úměrná počtu otáček - zkrátka čím víc otáček - tím větší objem nasávaného vzduchu - tím více benzínu strženého v karburátoru. U vozů s moderním vstřikováním je situace podobná jako u naftových motorů - díky elektronice.

Osobně doporučuji vždycky jezdit se zařazeným rychlostním stupněm, už jen díky bezpečnosti a vlivu na opotřebení brzdového systému. Díky odporu motoru nejsou brzdy při brzdění tolik namáhány a vydrží mnohem déle. Nehledě na zkrácení brzdné dráhy a zvýšení jejich účinku. Takže teoreticky co ušetříte na palivu, dáte za častější obměnu brzdových komponent a ještě zbytečně zvyšujete riziko.
Mrk

_______________________
Volkswagen Golf 1.9TDi

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 26.07.2015 13:32
Odstavec 1) pro nižší spotřebu je v reálu logicky lepší správná kombinace obého
Odstavec 2) velice rozumný poznatek a každý holt podle sebe. Kdo kouká jen na spotřebu, toho toto vůbec nenapadne ale to je vše o lidech jak už je i pod tvým postem Mrk

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 26.07.2015 13:37
Omlouvám se, samozřejmě má být místo odstavec 2 až odstavec 3. Díky nemožnosti editace příspěvků musím zbytečně natahovat vlákno novým příspěvkem, to už ale cílím na admina který toto fórum bohužel celkově nezvládá Smutek




Nový příspěvek




Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!


Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.

Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.

Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra



VIP podpora

Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.

Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).



Statistika


Počet uživatelů: 9 543
Počet vozidel: 41 679
Počet kilometrů: 75 824 657
Spotřebované palivo: 3 747 469
Průměrná spotřeba: 9,08
Počet fotografií: 5 569
Příspěvků v diskusi: 1 699




Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.

Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
© 2007-2013 Float.cz, Design: © 2008 VizitkyBeran.cz
 Nápověda X
Testovací text nápovědy.
ZAVŘÍT