Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?
Mr Daniel Registrován: 09.02.2009 Příspěvky: 11 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 10.02.2009 21:41 |
to freez: s kopce se da ject i na petku 50km/h ale mas pravdu slapat na plyn v tak nizkych otackach neni dobre... U novych aut se ridici jednotkou a vstrikovanim (at uz primym nebo neprimim) ma ridici jednotka rezim takzveneho plneho plynu kdy ma dodat o 20% vic paliva nez je normalni davka... S tim ze kdyz jedu na ctyrku pade a pridam zere to hodne (uz jen podle toho kdyz se clovek podiva na datove pole) a dam li plnej plyn ridici jednotka tam jeste o 20% foukne navic... Spotreba roste... Nemluvne samozrejme o zatezi na veskere pohybove dily motoru... Klika, ojnice dostavaji zabrat mnohem vic nez pri normalni jizde, a samozrejme spojka se setrvakem... Vzdy je lepsi ten jeden stupen podradit Kdyz jsem u toho setrvacniku tak dvoudilny setrvacnik byl vymyslen pro to aby se zmensily razy pri pridani plynu a prudkem ubrani plynu... To se samozrejme povedlo ale pokud dostane slehu nedela mu to dobre... Napriklad ject 80 na trojku mit tam 4000ot/min a prudce pustit plyn a brzdit motorem se rovna strasne rane kterou vyluzuji pruzinky mezi setrvacniky pri dosednuti... Jinak tento system dvoudilného setrvačníku se používá i na lamele spojky aby se dosahlo klidnejsiho rozjezdu... | |
kw3e Registrován: 28.01.2009 Příspěvky: 6 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 17.02.2009 10:45 |
coldman napsal: kw3e napsal: coldman napsal: ad jizda s podtocenym motorem: obzvlast vyhodne je jezdit s podtocenym motorem a odrovnat si 2hmotovy setrvacnik Nez clovek usetri na spotrebe tech 10-15.000 korun na novy, tak se neco najezdi To se podařilo kamošovy Kolik myslíš že je tak optymum min. otaček u 1.9 TDI, rychlosti 1-5... ... nevim, nejsem odbornik, ale slysel jsem neco o 1500 otackach. V principu jde o to, ze kdyz v nizkych otackach prudce pridam, nebo rychle sundam nohu z plynu, tak to je supa, az to cukne s celym autem. A tyto razy odrovnaji setrvacnik... Ja jsem to zazil na predchazejicim aute (Ford Focus 1.8 TDCi 85kW). Setrvačníky Třetím chronickým bodem selhání bývají dvouhmotové setrvačníky, které se začaly uplatňovat asi před devíti lety. Kvůli nerovnoměrnému chodu bývá oběžné kolo setrvačníku u vznětových motorů odpruženo vůči náboji. Zabraňuje se tak přenosu vibrací do převodovky, také namáhání silent-bloků je menší. Tento vynález možná zlepšuje kulturu běhu motoru, ale zejména při podtáčení nebo brzdění motorem může velmi rychle odejít. Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení ? například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu. Na nový setrvačník si musíte připravit pětadvacet tisíc korun. Cely clanek je tady: http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/tyden-s-naftou-diesel-z-druhe-ruky-je-past-na-kupujici/11624 Tak sem se o ten setrvák začal zajímat trochu víc a ajehle... Já a ještě kamoš ze Seat-Klubu máme načly setrváky To zas bude pálka Novej stojí 18.000,- | |
Jenda Registrován: 20.11.2008 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 21.03.2009 16:54 |
Řadit je podle mě dobré tak jak je třeba, vzhledem že druhé mám auto v naftě a s automatem tak si to auto jezdí tak nějak samo a můžu říci ze při jízdě po rovině bez snahy o akceleraci auto podřazuje z 5 na 4 při 50 km/h kdy motor má cca 1000 otáček, při prudčí akceleraci nemá problém podřadit o dvě rychlosti a trojku roztočit na 100 km/h při cca 4000 ot. a při ubrání plynu přeřadit rovnou na 5 a podobně, při běžném jezdění řadí nahoru při cca 2000 - 2500 otáčkách a drží otáčky mezi 1200 - 2000 ot/min pokud přepnu do sportovního režimu, tak při akceleraci řadí výš o něco později, ale při jízdě konstantní rychlostí drží opět cca 1200 - 2000 ot/min, takže si myslím že když už to soudruzi ve VW takhle naprogramovali tak to asi nebude špatně, | |
TONCL Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 25 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2009 08:15 |
Vadí tomu setrvačníku, když brzdím z táhlého kopce a mám tam třeba jen 1 000 otáček? _______________________ od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+ | |
freez Registrován: 14.12.2008 Příspěvky: 47 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2009 12:35 |
Ne, ale nesmíš mu z těch 1000 otáček dole pod tím kopcem prudce naložit. | |
TONCL Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 25 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2009 17:12 |
A nastalo velké škubání , třesení a autobudky nadskakování... To by snad nikoho nenapadlo. Vono by to ani nejelo. Pěkně podřadit a jedééém ... Spíš mě šlo o to, jestli ty nízké otáčky tomu nějak neuškodí, když jsou z kopce vlečený. Ale asi když tam není ta fáze výbuchu, tak jsou všechny fáze plynulý a nemají takovej vliv. _______________________ od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+ | |
cendasklo Registrován: 30.04.2009 Příspěvky: 29 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 18.06.2009 16:12 |
TONCL napsal: A nastalo velké škubání , třesení a autobudky nadskakování... To by snad nikoho nenapadlo. Vono by to ani nejelo. Pěkně podřadit a jedééém ... Spíš mě šlo o to, jestli ty nízké otáčky tomu nějak neuškodí, když jsou z kopce vlečený. Ale asi když tam není ta fáze výbuchu, tak jsou všechny fáze plynulý a nemají takovej vliv. Pokud jedete s kopce, uzavře se přívod paliva a v motoru není fáze výbuchu protože tam v tu chvíli nemá co vybucnout: tzn. je vlečený a žádný vybrace tam nevznikají | |
cendasklo Registrován: 30.04.2009 Příspěvky: 29 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 18.06.2009 16:19 |
zajímalo by...je to asi otázka na ty co mají palubní pc, jaká rychlost je ideální na spotřebu??? skoušel sem dát na rady akumáka o počtu zápalů, jezdil sem, samozřejmě pokud to bylo možná kolem těch 70 po rovince mezi obcema, otáčky tak 2000ot/min. Máma ale takovej pocit, že když stím jezdím podle předpisů tak je spotřeba nižší (90km/hod ; 2400ot/min) Výrobcem udávaná ideální rychlost je 80-90 | |
Station Registrován: 12.05.2009 Příspěvky: 19 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.06.2009 14:57 |
Jak jezdit úsporně? Přísloví: "Poznej svého nepřítele." hodně napoví. Čím více víte o svém vozu, s tím menší spotřebou dokážete jezdit. Například doporučuji si zjistit, pokud to nevíte, jestli váš vůz vstřikuje palivo, když jedete z kopce se zařezenou rychlostí. Pokud nevstřikuje, tak jedete zadarmo, pokud vstřikuje, tak je lepší vyřadit. Nevozte zbytečné věci v autě, třeba zimní řetězy v létě , to taky něco váží a v městském provozu se počítá všechno Taky je dobré jezdit když jsou prázdné silnice, nejradši jezdím kolem půlnoci . To mám pak spotřebu pod 4 litry na sto a to mi má Octavia 1.9TDI dělá opravdu radost http://martin.mujhost.cz/octavia2/17052009-Letohrad-Brno.mp4 _______________________ Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2. | |
Fanda111 Registrován: 14.09.2008 Příspěvky: 26 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.06.2009 15:50 |
Z vlastnich zkusenosti doporucuji zminovanou jizdu bez plynu z kopce se zarazenou rychlosti. Ale je treba si dat pozor na otacky. U meho Punta zacina Ecu pod 1500 ot/min opet vstrikovat palivo. Pokud tedy jedu moc pomalu a muzu brzdit motorem, musim podradit o stupen nize. S takovou jizdou jsem schopny podle meho Pp jet i pod 4l/100. Muj rekord byl cca na 15 km trase spotreba 3.7/100km. | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)