Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu
rasengan Registrován: 15.03.2009 Příspěvky: 5 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 30.03.2009 09:22 |
dYvY napsal: napsal: Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Podle me, kdyz se stoji na krizovatce a mas seslaplou spojku, tak se nic nedeje. Opotrebit se muze maximalne guma na pedalu. Opotřebovává se spojkové ložisko _______________________ Lepší být druhý než mrtvý | |
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 02.04.2009 14:15 |
Jak u čeho. Již u Favoritů když se provádí seřizování motoru a emise výrobce doporučuje sešlápnout spojku a zajistit. Moderní spojky pracují na jiném principu než u Š120! A konstrukce a kvality je mnohonásobně lepší, takže je to již celkem jedno. | |
Dale Registrován: 05.05.2009 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 05.05.2009 20:56 |
Tak z této diskuze mám poněkud smíšené pocity. Pokud nechám z kopce zařazeno, kola mi otáčí motorem, tedy slyším zvýšené otáčky. Na motoru je snímač otáček motoru a řídící jednotka podle něj řídí vstřikování paliva, 1 otáčka = vstřik do 2 válců (u 4-válce, že). Tedy více otáček = více paliva. Brzdící efekt motoru je zachován tím, že lamba dodatečně posílá vyhodnocení již spáleného paliva a ŘJ podle ní upravuje směs. Možná podle Vašich informací ne, ale v každém případě pokud máte informace správné, musí jít do motoru alespoň tolik paliva, aby byli zachovány volnoběžné otáčky. Tedy výsledek bude minimálně stejný, jako když pojedu z kopce dolů na neutrál, kdy budou také zachovány volnoběžné otáčky se stejným množstvím paliva, s tím, že nebude námáhám rozvodový řemen a převodovka. Stáním na spojce se také dá ušetřit, motor nebude otáčet hřídelem převodovky, čímž bude mít menší zatížení a tedy nižší spotřebu. Otázka je, jestli se dá ušetřit tolik, aby to vynahradilo opotřebení spojky. Minimálně ložisko to totiž odnese. A když už je tady řeč o brždění, v rámci snížení spotřeby si zkontrolujte brzdy, jestli nemáte zatuhlý pístky a zarezlý lanka. Na podzim jsem jezdil za 5,8 l, v únoru už za 7,6 l, sůl je hrozný svinstvo!!! Někde jsem vyčetl dokonce poučku ve smyslu že pokud chcete opravdu zrychlit auto, dejte do pořádku brzdy! | |
freez Registrován: 14.12.2008 Příspěvky: 47 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 05.05.2009 22:14 |
Při jízdě z kopce dolu když nechám zařazen rychlostní stupeň otáčí motorem převodovka energií z kol, nechápu proč by v tomto případě mělo do motoru téci nějaké palivo ? k čemu tam bude ? motor má v tu chvíli o dost otáček víc než potřebuje k volnoběhu a je mu jedno jestli je má z detonací spalováním paliva v motoru a nebo pohybem auta z kopce dolů, jak vyřadíš a nebo přidáš plyn palivo je do spalovacího prostoru opět dodáváno, jak se ale při jízdě z kopce dostaneš téměř k úrovni volnoběžných otáček, pak je situace taková jak píšeš a palivo do motoru opět jde, proto je důležité vyhodnotit kdy je ještě jízda z kopce se zařazeným rychlostním stupněm adekvátní a kdy ještě spoříš palivo a kdy je pro motor a spotřebu výhodnější vyřadit, to stání na spojce to je asi nejhorší co někteří dělají | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 11.05.2009 21:24 |
Dale : zkus se někdy svést autem, které má měření spotřeby, aby sis ujasnil pojmy. Měřič spotřeby nemusí být nijak přesný, přesto ukáže kdy do motoru "teče" a jak moc. Při zařazeném převodu z kopce je ale přívod uzavřen - motor nebere nic - pokud jsou otáčky vyšší nez asi 1500 počítač to zavře. Tedy u novějších aut. Pro starší motory to samozřejmě neplatí. | |
Srambo Registrován: 20.05.2009 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.05.2009 15:26 |
Dale napsal: Na motoru mas jednak snimac otacek, ale i potenciometr skrtici klapky. Takze kdyz jedes, mas zarazenou rychlost a pustis plyn, potenciometr posle tuto informaci do ridici jednotky a ta zastavi veskery prisun paliva ke vstrikovacim tryskam zazehoveho motoru. Ale jen do te doby, nez snimac otacek zjisti ze motor ma prilis nizke otacky a zacne mu davkovat palivo. Tento zpusob funguje u ceskych aut jiz od Favorita modelove rady 1993 se vstrikovanim BMM (tam byly mezni otacky cca 1500). Muzete si to vyzkouset sami, pokud mate pristup k osciloskopu. Ten zapojite na svorku privodnich kabelu vstrikovaci trysky. Pri jizde pak vidite prubeh napetovych impulzu kdy je tryska otevrenaNa motoru je snímač otáček motoru a řídící jednotka podle něj řídí vstřikování paliva, 1 otáčka = vstřik do 2 válců (u 4-válce, že). Tedy více otáček = více paliva. Brzdící efekt motoru je zachován tím, že lamba dodatečně posílá vyhodnocení již spáleného paliva a ŘJ podle ní upravuje směs. | |
Srambo Registrován: 20.05.2009 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 21.05.2009 08:17 |
napsal: Bože,jak jednoduché téma (řek bych) a co nesmyslů okolo Prostě jízda na neutrál se nevyplatí,protože motor běží na volnoběh a tudíž musí spotřebovat nějaké to palivo. To,že se zařazeným kvaltem jedeš z kopce bez plynu zadara je věc tak stará a pořád to někdo nechápe. To platilo už u Š1000,favorita a dalších střepů řekl bych od pradávna. A je to pořád stejné i dnes,ať to je auto,autobus,nebo kamion ,tak je to prostě tak. Hmm, zajimava myslenka. Ale bohuzel nepravdiva. Brzdeni motorem zadara zacalo u ceskych aut fungovat az od posledni modelove rady Favorita (tj.1993) se systemem vstrikovani BMM. U starsich aut s karburatorem se tam porad palivo dopravuje diky volnobezne trysce => spotrebovava se o neco vice paliva, nez pri volnobehu. A porad to nekdo nechape. A co se tyce vznetovych motoru, tak tam se pri brzdeni motorem taky spotrebovava palivo (neplati pro vstrikovani CR - tam se pri brzdeni zadne palivo nespotrebovava). U nakladaku rychlost musi byt zarazena porad. Kdyby se z kopce vyradilo, tak by po chvilce brzdeni horely brzdy. | |
Jenda Registrován: 20.11.2008 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 24.05.2009 20:48 |
Zda neutrál nebo zařazenou rychlost, vzhledem k tomu že ztráty v motoru jsou úměrné otáčkám tak to praktikuji takto: pokud sjíždím z kopce který má takový sklon že pro udržení chtěné rychlosti musím brzdit nebo na konci bych byl nucen brzdit nechávám zařazenou rychlost, protože v tomto případě do motoru nejde žádné palivo, stejně pokud dojíždím ke křižovatce kde potřebuji zastavit či spomalit. Pokud sjíždím z kopce kde silnice porkačuje rovně nebo je tam dokonce protisvah a rychlost nemusím snižovat, vyřazuji neboť pak do motoru jde pouze tolik paliva aby se udržel v chodu, pokud bych nechal zařazenou rychlost potenciálovou energii auta bych zbytečně mařil ztrátami při zvýšených otáčkách motoru. Rychlost zařazuji až tehdy kdy rychlost klesla na žádanou. | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)