Přihlášení
Uživatel:  ? 
Heslo:

nová registrace
nemohu se přihlásit


Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu


Seřadit od:

rasengan
Registrován: 15.03.2009
Příspěvky: 5

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.03.2009 09:22
dYvY napsal:

napsal:

Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Cool

Podle me, kdyz se stoji na krizovatce a mas seslaplou spojku, tak se nic nedeje. Opotrebit se muze maximalne guma na pedalu.


Opotřebovává se spojkové ložisko Mrk

_______________________
Lepší být druhý než mrtvý

Beat
Registrován: 11.01.2008
Příspěvky: 30

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 02.04.2009 14:15
Jak u čeho. Již u Favoritů když se provádí seřizování motoru a emise výrobce doporučuje sešlápnout spojku a zajistit. Moderní spojky pracují na jiném principu než u Š120! A konstrukce a kvality je mnohonásobně lepší, takže je to již celkem jedno.

Dale
Registrován: 05.05.2009
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.05.2009 20:56
Tak z této diskuze mám poněkud smíšené pocity. Pokud nechám z kopce zařazeno, kola mi otáčí motorem, tedy slyším zvýšené otáčky. Na motoru je snímač otáček motoru a řídící jednotka podle něj řídí vstřikování paliva, 1 otáčka = vstřik do 2 válců (u 4-válce, že). Tedy více otáček = více paliva. Brzdící efekt motoru je zachován tím, že lamba dodatečně posílá vyhodnocení již spáleného paliva a ŘJ podle ní upravuje směs.
Možná podle Vašich informací ne, ale v každém případě pokud máte informace správné, musí jít do motoru alespoň tolik paliva, aby byli zachovány volnoběžné otáčky. Tedy výsledek bude minimálně stejný, jako když pojedu z kopce dolů na neutrál, kdy budou také zachovány volnoběžné otáčky se stejným množstvím paliva, s tím, že nebude námáhám rozvodový řemen a převodovka.
Stáním na spojce se také dá ušetřit, motor nebude otáčet hřídelem převodovky, čímž bude mít menší zatížení a tedy nižší spotřebu. Otázka je, jestli se dá ušetřit tolik, aby to vynahradilo opotřebení spojky. Minimálně ložisko to totiž odnese.
A když už je tady řeč o brždění, v rámci snížení spotřeby si zkontrolujte brzdy, jestli nemáte zatuhlý pístky a zarezlý lanka. Na podzim jsem jezdil za 5,8 l, v únoru už za 7,6 l, sůl je hrozný svinstvo!!! Někde jsem vyčetl dokonce poučku ve smyslu že pokud chcete opravdu zrychlit auto, dejte do pořádku brzdy!

freez
Registrován: 14.12.2008
Příspěvky: 47

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.05.2009 22:14
Při jízdě z kopce dolu když nechám zařazen rychlostní stupeň otáčí motorem převodovka energií z kol, nechápu proč by v tomto případě mělo do motoru téci nějaké palivo ? k čemu tam bude ? motor má v tu chvíli o dost otáček víc než potřebuje k volnoběhu a je mu jedno jestli je má z detonací spalováním paliva v motoru a nebo pohybem auta z kopce dolů, jak vyřadíš a nebo přidáš plyn palivo je do spalovacího prostoru opět dodáváno, jak se ale při jízdě z kopce dostaneš téměř k úrovni volnoběžných otáček, pak je situace taková jak píšeš a palivo do motoru opět jde, proto je důležité vyhodnotit kdy je ještě jízda z kopce se zařazeným rychlostním stupněm adekvátní a kdy ještě spoříš palivo a kdy je pro motor a spotřebu výhodnější vyřadit, to stání na spojce to je asi nejhorší co někteří dělají Zklamn

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.05.2009 21:24
Dale : zkus se někdy svést autem, které má měření spotřeby, aby sis ujasnil pojmy. Měřič spotřeby nemusí být nijak přesný, přesto ukáže kdy do motoru "teče" a jak moc. Při zařazeném převodu z kopce je ale přívod uzavřen - motor nebere nic - pokud jsou otáčky vyšší nez asi 1500 počítač to zavře. Tedy u novějších aut. Pro starší motory to samozřejmě neplatí.

Srambo
Registrován: 20.05.2009
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.05.2009 15:26
Dale napsal:

Na motoru je snímač otáček motoru a řídící jednotka podle něj řídí vstřikování paliva, 1 otáčka = vstřik do 2 válců (u 4-válce, že). Tedy více otáček = více paliva. Brzdící efekt motoru je zachován tím, že lamba dodatečně posílá vyhodnocení již spáleného paliva a ŘJ podle ní upravuje směs.
Na motoru mas jednak snimac otacek, ale i potenciometr skrtici klapky. Takze kdyz jedes, mas zarazenou rychlost a pustis plyn, potenciometr posle tuto informaci do ridici jednotky a ta zastavi veskery prisun paliva ke vstrikovacim tryskam zazehoveho motoru. Ale jen do te doby, nez snimac otacek zjisti ze motor ma prilis nizke otacky a zacne mu davkovat palivo. Tento zpusob funguje u ceskych aut jiz od Favorita modelove rady 1993 se vstrikovanim BMM (tam byly mezni otacky cca 1500). Muzete si to vyzkouset sami, pokud mate pristup k osciloskopu. Ten zapojite na svorku privodnich kabelu vstrikovaci trysky. Pri jizde pak vidite prubeh napetovych impulzu kdy je tryska otevrena

ondra

anonymní

zasláno: 21.05.2009 01:29
Bože,jak jednoduché téma (řek bych) a co nesmyslů okolo Mr. Green
Prostě jízda na neutrál se nevyplatí,protože motor běží na volnoběh a tudíž musí spotřebovat nějaké to palivo. To,že se zařazeným kvaltem jedeš z kopce bez plynu zadara je věc tak stará Koulen o a pořád to někdo nechápe. To platilo už u Š1000,favorita a dalších střepů řekl bych od pradávna. A je to pořád stejné i dnes,ať to je auto,autobus,nebo kamion ,tak je to prostě tak.

Srambo
Registrován: 20.05.2009
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.05.2009 08:17
napsal:

Bože,jak jednoduché téma (řek bych) a co nesmyslů okolo Mr. Green
Prostě jízda na neutrál se nevyplatí,protože motor běží na volnoběh a tudíž musí spotřebovat nějaké to palivo. To,že se zařazeným kvaltem jedeš z kopce bez plynu zadara je věc tak stará Koulen o a pořád to někdo nechápe. To platilo už u Š1000,favorita a dalších střepů řekl bych od pradávna. A je to pořád stejné i dnes,ať to je auto,autobus,nebo kamion ,tak je to prostě tak.

Hmm, zajimava myslenka. Ale bohuzel nepravdiva. Brzdeni motorem zadara zacalo u ceskych aut fungovat az od posledni modelove rady Favorita (tj.1993) se systemem vstrikovani BMM. U starsich aut s karburatorem se tam porad palivo dopravuje diky volnobezne trysce => spotrebovava se o neco vice paliva, nez pri volnobehu. A porad to nekdo nechape. A co se tyce vznetovych motoru, tak tam se pri brzdeni motorem taky spotrebovava palivo (neplati pro vstrikovani CR - tam se pri brzdeni zadne palivo nespotrebovava). U nakladaku rychlost musi byt zarazena porad. Kdyby se z kopce vyradilo, tak by po chvilce brzdeni horely brzdy.

ondra

anonymní

zasláno: 21.05.2009 14:03
U karburátoru Jikov SEDR by to mělo být řešené kanálem obtoku,který vrací nespotřebované palivo zpět do plovákové komory,možná že se tam něco málo dostane přes ventil volnoběhu ale to je minimum.

Jenda
Registrován: 20.11.2008
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 24.05.2009 20:48
Zda neutrál nebo zařazenou rychlost, vzhledem k tomu že ztráty v motoru jsou úměrné otáčkám tak to praktikuji takto: pokud sjíždím z kopce který má takový sklon že pro udržení chtěné rychlosti musím brzdit nebo na konci bych byl nucen brzdit nechávám zařazenou rychlost, protože v tomto případě do motoru nejde žádné palivo, stejně pokud dojíždím ke křižovatce kde potřebuji zastavit či spomalit. Pokud sjíždím z kopce kde silnice porkačuje rovně nebo je tam dokonce protisvah a rychlost nemusím snižovat, vyřazuji neboť pak do motoru jde pouze tolik paliva aby se udržel v chodu, pokud bych nechal zařazenou rychlost potenciálovou energii auta bych zbytečně mařil ztrátami při zvýšených otáčkách motoru. Rychlost zařazuji až tehdy kdy rychlost klesla na žádanou.




Nový příspěvek




Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!


Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.

Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.

Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.

Poslední diskuse

15.11. | kapitánčím dál tím horší!!!přečíst
27.10. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
26.08. | MetanNejde pridat CSpřečíst
10.06. | BluefrogNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
29.05. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst

vstoupit do fóra



VIP podpora

Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.

Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).



Statistika


Počet uživatelů: 9 543
Počet vozidel: 41 679
Počet kilometrů: 75 824 657
Spotřebované palivo: 3 747 469
Průměrná spotřeba: 9,08
Počet fotografií: 5 569
Příspěvků v diskusi: 1 699




Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.

Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
© 2007-2013 Float.cz, Design: © 2008 VizitkyBeran.cz
 Nápověda X
Testovací text nápovědy.
ZAVŘÍT