Přihlášení
Uživatel:  ? 
Heslo:

nová registrace
nemohu se přihlásit


Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.02.2008 19:27
Má někdo nějaké tipy?
Já akorát při rozjezdu nešlapu moc po plynu, do kopců nepřidávám i když auto zpomaluje, snažím se nebrzdit (ale v rozumné míře) atd.

Maca
Registrován: 26.01.2008
Příspěvky: 10

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.02.2008 19:20
No nejúčinější je nešlapat příliš na plyn, a nejezdit na krátký vzdálenosti (myslím takový, že brzdíš dřív než se vůbec probudí motor k životu)

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 22.02.2008 12:21
Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 06:24
romulus napsal:

Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru.


no troufam si tvrdit, ze u benzinu to moc neplati, mam nejvetsi kroutak ve 4200, tak ze skoro porad podtacim. Na spotrebu plati lehka noha, rozomne nizke otacky, myslet dopredu a mit auto v poradku.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 10:56
Nenapsal jsem to nejlíp. Držet se špičky kroutícího momentu je samozřejmě hloupost. Ale v určitém rozsahu otáček je k dispozici třeba 80% této špičky. Pod tento rozsah a nad něj kroutící moment výrazně klesá a těch otáčkách už motor nepracuje dobře a má vyšší spotřebu.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 12:18
podivejte se na konkurencni web www.uspornajizda.cz , sam si tam zapisuju spotrebu. http://www.uspornajizda.cz/files/Prirucka-ridice-tridy-A.pdf celkem zajimava prirucka, jak se ma jezdit. Zkousel jsem podle toho jezdit a mozna to i funguje, akorat mi nejde tak brzo radit, jak tam pisou, to uz je skoro muceni motoru, i kdyz pisou ze ne, tak nevim. Ale udajne to psali odborci a SKODA AUTO.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 12:46
Na server www.uspornajizda.cz sponzorovaný Škoda Auto, SHELL apod. mám svůj názor. Některé věci jsou tam podle mě vyslovené bláboly. Ale napadat je nechci.
Pokud se vrátím k tématu, tak věřím, že dieselům podtáčení prakticky nevadí, ale benzínovým motorům jo. A z hlediska spotřeby je potřeba cítit, že motor běží plynule, pokud začíná cukat a hučet, tak rozhodně nemůže pracovat úsporně.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 13:07
Zkusil jsem si přečíst tu příručku z www.uspornajizda.cz a zdá se mi zkreslená i jinými zájmy, než jenom poradit jak jezdit úsporně.
Spíš bych doporučil knihu Jezdíme ekonomicky http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=1509

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 16:28
romulus napsal:

Zkusil jsem si přečíst tu příručku z www.uspornajizda.cz a zdá se mi zkreslená i jinými zájmy, než jenom poradit jak jezdit úsporně.
Spíš bych doporučil knihu Jezdíme ekonomicky http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=1509


Co ti teda konkretne vadi na te prirucce, ty nizke otacky?
S tim podtacenim je to relativni. Diesel ma obecne spicku kroutaku dole a benzin vetsinou zase vic nahore, proto se zda, ze si diesel lebedi v nizkejch. No a jestli mas za podtaceni, drzeni v otackach, ktere jsou pod hranici maximalniho kroutaku, tak to taky asi nebude ono. Priklad:

diesel: skoda fabia 1.9 77kW maximum kroutaku 1800 ot/min a pri 1500 uz se skoro klepe bouda, kdyz na to slapnes. Tak tam moc prostoru pro podtaceni nemas.

benzin: moje corolla max. kroutaku 4200 ot/min, no a pohybovat se neustale kolem techto otacek je blbost. Bezne jezdim klidnou jizdou mezi 2000 a 3000, idealni.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 16:49
Na té příručce mi nejvíc vadí propagace vozů škoda a paliv Shell V-power. Partneři projektu si přihřívají polívčičku a tím snižují informační hodnotu obsažených informací. A snažit se pozorovat, jak se projeví autorádio na spotřebě auta je asi taky marná snaha. Prostě ta knížka, kterou jsem zmiňoval a kterou napsal mnoholetý úspěšný účastník soutěží ekonomické jízdy, se mi zdá nesrovnatelně užitečnější.
O tom podtáčení jsem tu psal už dopoledne. Nemyslel jsem to tak, že je potřeba se držet špičky kroutícího momentu, ale rozsahu, kde je kroutící moment vysoko. Takže právě těch 2000-3000 otáček je u většiny benzínových aut rozumných.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)




Nový příspěvek




Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!


Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.

Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.

Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.

Poslední diskuse

15.11. | kapitánčím dál tím horší!!!přečíst
27.10. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
26.08. | MetanNejde pridat CSpřečíst
10.06. | BluefrogNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
29.05. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst

vstoupit do fóra



VIP podpora

Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.

Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).



Statistika


Počet uživatelů: 9 543
Počet vozidel: 41 679
Počet kilometrů: 75 824 657
Spotřebované palivo: 3 747 469
Průměrná spotřeba: 9,08
Počet fotografií: 5 569
Příspěvků v diskusi: 1 699




Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.

Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
© 2007-2013 Float.cz, Design: © 2008 VizitkyBeran.cz
 Nápověda X
Testovací text nápovědy.
ZAVŘÍT