Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.02.2008 19:27 |
Má někdo nějaké tipy? Já akorát při rozjezdu nešlapu moc po plynu, do kopců nepřidávám i když auto zpomaluje, snažím se nebrzdit (ale v rozumné míře) atd. | |
Maca Registrován: 26.01.2008 Příspěvky: 10 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 21.02.2008 19:20 |
No nejúčinější je nešlapat příliš na plyn, a nejezdit na krátký vzdálenosti (myslím takový, že brzdíš dřív než se vůbec probudí motor k životu) | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 22.02.2008 12:21 |
Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
lemra79 Registrován: 09.03.2008 Příspěvky: 6 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 06:24 |
romulus napsal: Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru. no troufam si tvrdit, ze u benzinu to moc neplati, mam nejvetsi kroutak ve 4200, tak ze skoro porad podtacim. Na spotrebu plati lehka noha, rozomne nizke otacky, myslet dopredu a mit auto v poradku. | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 10:56 |
Nenapsal jsem to nejlíp. Držet se špičky kroutícího momentu je samozřejmě hloupost. Ale v určitém rozsahu otáček je k dispozici třeba 80% této špičky. Pod tento rozsah a nad něj kroutící moment výrazně klesá a těch otáčkách už motor nepracuje dobře a má vyšší spotřebu. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
lemra79 Registrován: 09.03.2008 Příspěvky: 6 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 12:18 |
podivejte se na konkurencni web www.uspornajizda.cz , sam si tam zapisuju spotrebu. http://www.uspornajizda.cz/files/Prirucka-ridice-tridy-A.pdf celkem zajimava prirucka, jak se ma jezdit. Zkousel jsem podle toho jezdit a mozna to i funguje, akorat mi nejde tak brzo radit, jak tam pisou, to uz je skoro muceni motoru, i kdyz pisou ze ne, tak nevim. Ale udajne to psali odborci a SKODA AUTO. | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 12:46 |
Na server www.uspornajizda.cz sponzorovaný Škoda Auto, SHELL apod. mám svůj názor. Některé věci jsou tam podle mě vyslovené bláboly. Ale napadat je nechci. Pokud se vrátím k tématu, tak věřím, že dieselům podtáčení prakticky nevadí, ale benzínovým motorům jo. A z hlediska spotřeby je potřeba cítit, že motor běží plynule, pokud začíná cukat a hučet, tak rozhodně nemůže pracovat úsporně. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 13:07 |
Zkusil jsem si přečíst tu příručku z www.uspornajizda.cz a zdá se mi zkreslená i jinými zájmy, než jenom poradit jak jezdit úsporně. Spíš bych doporučil knihu Jezdíme ekonomicky http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=1509 _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
lemra79 Registrován: 09.03.2008 Příspěvky: 6 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 16:28 |
romulus napsal: Zkusil jsem si přečíst tu příručku z www.uspornajizda.cz a zdá se mi zkreslená i jinými zájmy, než jenom poradit jak jezdit úsporně. Spíš bych doporučil knihu Jezdíme ekonomicky http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=1509 Co ti teda konkretne vadi na te prirucce, ty nizke otacky? S tim podtacenim je to relativni. Diesel ma obecne spicku kroutaku dole a benzin vetsinou zase vic nahore, proto se zda, ze si diesel lebedi v nizkejch. No a jestli mas za podtaceni, drzeni v otackach, ktere jsou pod hranici maximalniho kroutaku, tak to taky asi nebude ono. Priklad: diesel: skoda fabia 1.9 77kW maximum kroutaku 1800 ot/min a pri 1500 uz se skoro klepe bouda, kdyz na to slapnes. Tak tam moc prostoru pro podtaceni nemas. benzin: moje corolla max. kroutaku 4200 ot/min, no a pohybovat se neustale kolem techto otacek je blbost. Bezne jezdim klidnou jizdou mezi 2000 a 3000, idealni. | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.03.2008 16:49 |
Na té příručce mi nejvíc vadí propagace vozů škoda a paliv Shell V-power. Partneři projektu si přihřívají polívčičku a tím snižují informační hodnotu obsažených informací. A snažit se pozorovat, jak se projeví autorádio na spotřebě auta je asi taky marná snaha. Prostě ta knížka, kterou jsem zmiňoval a kterou napsal mnoholetý úspěšný účastník soutěží ekonomické jízdy, se mi zdá nesrovnatelně užitečnější. O tom podtáčení jsem tu psal už dopoledne. Nemyslel jsem to tak, že je potřeba se držet špičky kroutícího momentu, ale rozsahu, kde je kroutící moment vysoko. Takže právě těch 2000-3000 otáček je u většiny benzínových aut rozumných. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Spotřeby 3 - veřejná BETA verze!
Hledáme aktivní pomocníky s testováním nové verze Spotřeb.
Zjedušený, přehlednější vzhled, oprava několika protivných chyb, podrobnější nápověda, rychlé menu pro přístup k funkcím na méně prokliků a několik dalších zlepšení. Zcela jsme přepracovali práci s databází automobilů a čerpacích stanic. Už by nemělo docházet k duplicitám.
Prosím, pojďme o nové verzi diskutovat sem.
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra
VIP podpora
Podporu formou kontaktního formuláře a e-mailu jsme byli nuceni ponechat jen členům VIP klubu Spotřeby.cz, z důvodů neustále se opakujících stejných dotazů, které není v našich silách řešit.
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Dotazy, stížnosti a náměty ostatních uživatelů rádi vyřešíme v rámci diskuzního fóra (bez časové garance).
Statistika
Počet uživatelů: | 9 543 |
Počet vozidel: | 41 679 |
Počet kilometrů: | 75 824 657 |
Spotřebované palivo: | 3 747 469 |
Průměrná spotřeba: | 9,08 |
Počet fotografií: | 5 569 |
Příspěvků v diskusi: | 1 699 |
Hledaný výraz musí obsahovat název výrobce vozidla. Dále může obsahovat název modelu a objem motoru (v litrech), případně doplněný o zkratku D (diesel), TD (turbodiesel). Do závorky lze doplnit rok výroby, nebo jeho rozmezí.
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)
Nelze zatím používat zkratky označení motorizace, jako např. HTP.
Příklady:
ŠKODA FELICIA 1,3
ŠKODA FABIA 1,9TD (2003)
OPEL ASTRA CARAVAN 1,9TD (2007-2011)